Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne odbywają się raz w tygodniu. Celem zajęć jest spowodowanie określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej. Uczniowie zakwalifikowani do zajęć mają trudnośc z koncentracją uwagi, ze specyficznymi trudnościami w opanowaniu umiejętności szkolnych, oraz są uczniami z zaburzoną koordynacją wzrokowo-ruchowa- słuchową. Zajęcia są ukierunkowane na stworzenie wszechstronnego rozwoju uczniów poprzez zbudowanie wiary we własne siły, eliminowanie i ograniczanie przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach.
Zajęcia matematyka
Zajęcia z matematyki odbywają się w trzech grupach. Uczniowie zakwalifikowani do zajęć mają braki w zakresie wiadomości i umiejętności matematycznych, brak im odwagi w wyrażaniu i prezentowaniu swoich rozwiązań i pomysłów, często nie potrafią logicznie rozumować i wyciągać prawidłowych wniosków. Celem prowadzonych zajęć to:
Umożliwienie uczniom rozwoju twórczego myślenia, poszerzanie ich zainteresowań, zaspokojenie oczekiwań, pomoc w osiąganiu sukcesu oraz rozwiązywanie problemów matematycznych z wykorzystaniem nowoczesnych metod. Przełamanie strachu przed matematyką i przywrócenie wiary we własne siły Ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych. Ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach matematyki. Rozwijanie sprawności rachunkowej wśród uczniów. Uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych. Wyrobienie poczucia własnej wartości. Rozwijanie logicznego myślenia i formułowania wniosków. Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym. Wyrabianie nawyku sprawdzania otrzymanych odpowiedzi korygowanie błędów. Rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem, (głównie treści zadań tekstowych).Uczniowie zakwalifikowani do zajęć potrzebują działań ukierunkowanych na realizację powyższych celów.